fbpx
+48 77 541 70 22

Satysfakcja z pracy w Holandii zależy od wielu czynników, ale na pewno kluczowym jest odpowiednie mieszkanie. Ważne jest, aby było wystarczająco przestronne, z odpowiednim zapleczem kuchennym i sanitarnym. Zakwaterowanie musi zapewniać pracownikom możliwość komfortowego wypoczynku po pracy.
Aby pracodawcy holenderscy zapewniali pracownikom optymalne warunki mieszkaniowe, powołano w Holandii odpowiednią organizację – Stowarzyszenie Regulacji Zakwaterowania Pracowników Tymczasowych (SNF) – która sprawdza i certyfikuje biura pośrednictwa pracy w Holandii.
Stowarzyszenie główny nacisk kładzie na 5 elementów:

  • przestrzeń mieszkalną i prywatność,
  • zaplecze sanitarne,
  • warunki BHP,
  • wyposażenie,
  • ochrona przeciwpożarową.

I tak, między innymi, na każdego z lokatorów powinno przypadać co najmniej 10m2 „noclegowej” powierzchni użytkowej i 12m2 o przeznaczeniu „mieszkalnym”. Wszystkie udogodnienia (sanitarne, kuchnia, sypialnia i pokój dzienny lub pokój odpoczynku) powinny znajdować się pod jednym dachem i w jednym budynku. W sypialni, każdy lokator musi mieć do dyspozycji co najmniej 3,5m2 przestrzeni z łóżkiem z materacem o wymiarach co najmniej 80*200cm, szafką o wielkości 0,36m3 i krzesłem. Szafka może znajdować się także poza sypialnią, jednak wtedy musi być zamykana.
Na każde 8 osób, musi przypadać jedna toaleta i jeden prysznic. Szczegółowe standardy dotyczą również odpowiedniej wentylacji i ochrony przeciwpożarowej.
O szczegółach można przeczytać tutaj, lub pobrać plik z dokumentem (j. angielski).